STid Mobile ID integrováno do nadstavbového softwaru SBI

Integrovali jsme virtuální mobilní karty výrobce STid s oblíbeným nadstavbovým softwarem SBI. Jaké benefity vám tato integrace přinese?

 

Virtuální přístupové identifikátory 

 

Moderní objekty využívají stále častěji hybridní řešení v oblasti přístupových systémů. Fyzické identifikátory, mezi které patří karty a čipy, se stále častěji doplňují virtuálním řešením, které dokáže z chytrých mobilních telefonů přes NFC a Bluetooth vytvořit přístupovou kartu. Výhody pro uživatele jsou nesporné. Používáním virtuálních karet se dají ušetřit nemalé náklady spojené s provozem konvenčních identifikátorů.

 

Oblíbeným řešením se stávají tzv. modré virtuální karty, které nabízí francouzský výrobce STid. Tento výrobce se specializuje na vývoj a výrobu bezpečných přístupových čteček, které kromě tradičních karet dokáží číst i tyto virtuální identifikátory. Virtuální karty lze spravovat na cloudovém portálu a modré karty vynikají tím, že jsou přenositelné mezi uživateli. Není zde, jako u jiných výrobců, vyžadovaná opakovaná roční platba za používání. Vytvoření virtuální karty je snadné, nicméně správce objektu vždy čelí návazné výzvě, jak tuto virtuální kartu dostat do svého přístupového systému? Nejpalčivější otázka je, jak vše spravovat efektivně a nemuset to dělat současně na více místech, např. ve více softwarech? Odpovědí je použití nadstavbového softwaru SBI.

 

 

Nadstavbové softwary a jejich využití

 

Na objektech středního až většího rozsahu, kde se vyskytuje řada různých bezpečnostních technologií, je již nepsaným standardem využití některého integračního a vizualizačního softwaru. Zde své místo pevně zaujímá softwarová nadstavba SBI od společnosti C.G.C. Tento nadstavbový software má implementovány ty nejrozšířenější přístupové a zabezpečovací technologie na trhu.

 

Kromě vizualizace bezpečnostních systémů dokáže platforma SBI v připojených technologiích spravovat uživatele, přístupové oprávnění a identifikátory.

 

Mezi integrované technologie patří např. integrovaný zabezpečovací a přístupový systém Dominus3, ve kterém dokáže SBI spravovat všechny uživatele a jejich identifikátory.

 

Tím, že se stávající správa fyzických identifikátorů rozšířila i o implementaci virtuálních STid karet, získává správce objektu používající software SBI jedinečný nástroj na komplexní a snadnou správu všech typů identifikátorů z jednoho místa.

 

 

Jak funguje integrace v praxi?

 

Určitě vás zajímá jak tedy vše funguje v praxi? Je to velmi jednoduché! Správce softwaru SBI při vytváření nové karty zvolí z nabídky předdefinovanou, tzv. virtuální modrou kartu a na pozadí se automaticky spustí komunikace mezi SBI a STid cloudem přes internet. SBI automaticky zjistí přítomnost kreditů na cloudu a pokud je zde kredit dostatečný, tak se automaticky na email zadaný u uživatele v SBI posílá zpráva s instrukcemi, jak má uživatel postupovat pro nainstalování své nové virtuální karty. Uživatel v emailu zvolí, zda používá Android nebo iOS platformu a po nainstalování aplikace se mu virtuální karta automaticky stáhne. Každý uživatel může mít v mobilní aplikaci v tzv. virtuální peněžence i více virtuálních karet.

 

 

Podle nastavené frekvence synchronizace změn z SBI do přístupového systému pak může uživatel ihned se svojí virtuální kartou získat přístup do objektu.

 

V SBI lze nastavit několik režimů fungování. Mezi ty nejzásadnější patří to, zda se budou čísla virtuálních karet generovat náhodně nebo si je bude správce zadávat ručně a udržovat jedinečnou číselnou řadu. Dále si zde může správce zvolit, která předdefinovaná šablona vzhledu virtuální karty bude použita. Tím lze ovlivnit, jak bude výsledná karta v mobilní aplikaci vypadat, např. zde bude uvedeno logo společnosti apod.

 

Doposud jsme popisovali proces vytváření virtuální karty, ale jak postupovat v případě, že chce správce uživateli kartu odebrat? Zrušení virtuální karty je v SBI opět velmi jednoduché, protože správce standardně odebere uživateli identifikátor a vše již zcela automaticky proběhne na pozadí. Karta je ihned smazána z přístupového systému a pokud je uživatel s mobilním zařízením připojený k internetu, je mu karta automaticky odebrána a kredit přenesen zpátky na cloud k opětovnému využití.

 

Chcete svůj přístupový systém rozšířit o virtuální karty? Neváhejte nás kontaktovat, rádi vám pomůžeme s návrhem celého řešení.

adam.horak